Marketing a digitalizáció korában

2020. augusztus 24-26-án került sor az EMOK XXVI. Országos Konferenciájára, a magyar marketing felsőoktatás legnagyobb szakmai rendezvényére (https://emok.hu/). Tizenöt év elteltével ismét a Széchenyi István Egyetem marketing szakcsoportja vállalta a konferenciasorozat megrendezését. Ebben az évben újdonságot jelentett a konferencia online formában történő lebonyolítása, ami a COVID-19 járvány miatt kialakult helyzetben vált szükségessé.

 

A konferencia a tudomány, az oktatás és a szakmai kapcsolatok építésének színtere, amihez a SZTE által biztosított virtuális támogatás nyújtott megfelelő technikai keretet. A tudományos rendezvénynek a „Marketing a digitalizáció korában” címet adtuk. Jelentős számú tanulmány született, amely a digitalizáció elméleti hátterét és gyakorlati kérdéseit dolgozta fel a marketingtudomány különböző területeire fókuszálva.

A konferencia első napján, a PhD Kollokviumon 4 doktorandusz kutatási eredményei kerültek megvitatásra. Nagy érdeklődés kísérte a plenáris előadásokat, amelyen Dr. Ködmön István termelési igazgató a Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt képviseletében, Manufaktúra 4.0 című előadását hallhattuk. Az akadémiai szférából Dr. Agárdi Irma, a BCE egyetemi docense mutatta be tudományos előadását, A digitalizáció sodrásában: marketing perspektívák címmel.

Az egyetemi kutatóműhelyekben folyó eredményes munkát tükrözik a tíz szekcióban megjelent előadások. A Multidiszciplináris megközelítések című szekcióban tanszéki munkatársunk, Dr. Nagyová Nikoleta egyetemi adjunktus prezentálta a Dél-szlovákiai vezetők belső marketing filozófiáját. Dr. Ercsey Ida egyetemi docens, a digitalizáció hívószónak megfelelően, az internethasználat és szubjektív életminőség összefüggését vizsgálta az idős generációban és tanulmánya bekerült a Marketing&Menedzsment folyóirat különszámába.

A három évvel ezelőtt bevezetett workshopok iránti érdeklődés nőtt, és a speciális szekciókban a design és a marketing viszonyáról és stratégiai lehetőségeiről, valamint a szemmozgás-követéses kutatások módszertani kérdéseiről folytak szakmai eszmecserék. Az új koronavírus járvány miatt kialakult helyzet új kutatási témákat kínált a fogyasztói szokások átalakulásával és a vásárlói magatartás változásával, amiről a szerzők friss kutatási tapasztalataikat osztották meg egy speciális szekcióban. Ebben a szekcióban ismertette kutatási anyagát Dr. Huszka Péter egyetemi docens a járvány idején jellemző vásárlási szokásokra és preferenciákra vonatkozóan. Említést érdemel, hogy a konferencia programjában ebben az évben is helyett kapott az oktatási tapasztalatok közzététele, az innovatív marketing kurzusok módszertanának és eredményeinek bemutatása.

A konferencia hagyományainak megfelelően kiosztásra került a Publikációs Nívódíj marketing szakkönyv és folyóiratcikk kategóriában, valamint a Best Paper elismerés. Ezúton is gratulálunk Huszka Péter tanszéki kollégának, aki társszerzőként Publikációs Nívódíj elismerést kapott nemzetközi folyóirat kategóriában, a Q1-es besorolású APPETITE folyóiratban megjelent, a funkcionális élelmiszerek vásárlási hajlandóságát modellező cikk alapján. A szekcióülések legjobb tanulmányaiból válogatás készült a Marketing&Menedzsment folyóirat különszámában való megjelenéshez. A Kautz Kar folyóirata, a TÉR-GAZDASÁG-EMBER két szerző számára kínál publikációs lehetőséget.

Bízunk abban, hogy a sikeresen lebonyolított tudományos rendezvény hozzájárult a legújabb kutatási tapasztalatok megosztásához és a szakmai kapcsolatok fejlesztéséhez.

 

Dr. Ercsey Ida egyetemi docens, főszervező, Széchenyi István Egyetem, Marketing és Menedzsment Tanszék

Tantárgyi információk

Válassza ki a beiratkozás félévét!
Válassza ki a nyelvet!
Válassza ki a szakot!
Válassza ki a szakirányt!
Válassza ki a tantervet!
 

Fogadóórák

Fotók a tanszék életéből