Tanszék fő kutatási irányai
Tanszék fő kutatási irányai:
1. Marketing, marketingkommunikáció
Kutatási altémák:
- Új marketingkommunikációs eszközök hatékonysága
- Transzformációs folyamatok a kiskereskedelemben
- A marketing kulturális hatásai, különösen Ázsiában és a muszlim világban
A kutatás résztvevője: Prof. Dr. Józsa László
2. Digitalizáció hatásai
Kutatás altémái:
- Digitalizáció hatásai a vezetői munkára és a vállalatok folyamatmenedzsmentjére
- Digitális értékek kialakulása, elfogadottságuk a piacon
- A digitalizáció lehetőségei a járműipari, valamint az élelmiszeripari ellátási láncokban.
- Agilis módszerek fejlődése, terjeszkedése. Az agilis módszerek alkalmazása az IT területén kívül
- Ellátási láncok digitális technológiákkal történő fejlesztése
- Beszerzési és ellátási tevékenységek hatékonyságának növelése
- Ipari és logisztikai folyamatok fejlesztése
- A produktivitás mérési és növelési lehetőségei
A kutatás résztvevői: Dr. Kurucz Attila, Dr. Süle Edit, Prof. Dr. Szegedi Zoltán, Buics László, Kovács Eszter, Pete Dorottya
3. Egészség- és környezet-tudatosság vizsgálata a fogyasztói és a vállalati magatartásban
Kutatási altémák:
- Az egészségtudatos fogyasztói magatartás vizsgálata:
- Egészséges életmód trendjei, aspektusai
- Étkezési magatartás és a hozzá kapcsolódó ismérvek vizsgálata
- Hedonizmus, evési magatartás - generációk, nemek, életstílus
- Az egészségtudatos életmódhoz tartozó termékek kiskereskedelmi forgalmazásának vizsgálata
- Vállalati termékstratégia vizsgálata
- KKV kommunikáció és online eszköztár
A kutatás résztvevői: Dr. Dernóczy-Polyák Adrienn, Dr. Ercsey Ida, Dr. Huszka Péter, Dr. Keller Veronika
4. Közös értékteremtés vizsgálata fogyasztói és szervezeti megközelítésben
Kutatás altémái:
- A fogyasztói magatartás dimenziói a közös értékteremtésben, különböző szolgáltatási iparágakban
- A fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők vizsgálata a közös értékteremtés tükrében
- Az értékteremtés fogyasztói mintázatainak vizsgálata
A kutatás résztvevői: Dr. Ercsey Ida, Dr. Platz Petra
5. Viselkedés-közgazdaságtan
Kutatás altémái:
- A vásárlói viselkedés irracionális döntéseinek vizsgálata
- A kényszeres vásárlás jelenségének vizsgálata
- Vásárlói csoportok azonosítása, elemzése
A kutatás résztvevői: Dr. Baracskai Zoltán, Dr. Eisingerné Dr. Balassa Boglárka
6. A vállalati innováció vizsgálata
Kutatás altémái:
- Felhasználók által megvalósított innovációk vizsgálata
- Startup és technológiai vállalkozás ösztönzési programok vizsgálata
- Innovációs módszerek összehasonlító elemzése a hazai és a nemzetközi gyakorlatban
A kutatás résztvevői: Dr. habil. Dőry Tibor, Dr. Eisingerné Dr. Balassa Boglárka, Dr. Rámháp Szabolcs
7. Városmarketing kutatások
Kutatás altémái:
- Városmarketing-stratégia elemzése
- Városmarketing kommunikáció elemzése, javaslatok
- Megarendezvények, önkéntesek
A kutatás résztvevői: Dr. Eisingerné Dr. Balassa Boglárka, 3-4 fő hallgató
8. Kriptogazdaság és városfejlesztés
Kutatási altémák:
- Közelség szerepe a városfejlődésben
- Helyi gazdasági közelségi index
- Irányítás szerepe a városfejlődésben
- Kriptogazdasági megoldások a városirányításban és városfejlesztésben
- Helyi pénz mint kriptopénz
A kutatás résztvevője: Gajzágó Gergő
9. A felsőoktatási intézmények versenyképességének vizsgálata
Kutatási altémák:
- A felsőoktatás és a gazdaság kapcsolata
- A Nyugat-Dunántúl régió felsőoktatása
- A felsőoktatás 21. századi átalakulása
- Diplomás pályakövetési rendszer
- Egyetemi minőségbiztosítás
- Egyetem-irányítási stratégiák
A kutatás résztvevője: Dr. Tamándl László
10. Non-business marketing és tudatos fogyasztás
Kutatási altémák:
- Profitorientált vállalatok non-business tevékenységei
- Fogyasztói attitűd a környezetbarát termékekkel szemben, környezettudatos fogyasztói magatartás
A kutatás résztvevője: Dr. Gyurián Nagy Nikolett
11. Tudásmenedzsment és Humán erőforrás menedzsment új kihívásai
A kutatócsoport elsősorban az üzleti pszichológia, és a menedzsment határterületét vizsgálja, ezen belül a legfontosabb hangsúly a menedzsment módszerek szervezeti magatartási megközelítésén van.
Kutatási altémák:
- Tehetségmenedzsment és karrierpályák vizsgálata
- Érzelmi intelligencia
- Tehetség- és tudásmenedzsment eszközei
A kutatás résztvevői: Rácz Irma, Dr. Magyar-Stifter Viktória
12. Digitális pénzügyi megoldások társadalmi hatásainak vizsgálata
A kutatás résztvevője: Dr. Vinkóczi Tamás
13. Bormarketing, online marketing
A kutatás résztvevője: Dr. Platz Petra
14. Kriptogazdaságtan
Kutatási altémák:
- Kriptogazdaság és a helyi pénzek
- Kriptogazdaság és a biztosítási piac
- Kriptogazdaság, NFT-k és a kreatív és kulturális ipar
- Kriptogazdaság és kormányzás, valamint választási rendszerek
A kutatás résztvevője: Dr. Gajzágó Gergő
15. Az agglomeráció és a munkaerőpiac kapcsolatának vizsgálata
Kutatási altémák:
- A gazdasági egységek és szervezetek lokális koncentrációjából eredő együttműködés vizsgálata,
- A munkaerőpiaci tendenciák elemzése,
- A vállalatok humán erőforrás gazdálkodásának vizsgálata,
- Az agglomerációs folyamatok elemzése.
A kutatás résztvevője: Horváth Patrícia
16. Emberi erőforrás menedzsment és szervezeti magatartás
Kutatási altémák:
- Munkaerőmegtartás és wellbeing
- GreenHR – Fenntarthatóság a HR-ben
- HR digitalizáció és robotika
- Stratégiai HR iparági sajátosságai
A kutatás résztvevője: Dr. Szabó-Szentgróti Gábor
17. Okos kiskereskedelem, személyzet nélküli okosbolt technológiaelfogadásának vizsgálata
A kutatás résztvevője: Dr. Szabó-Szentgróti Eszter