Tanszék fő kutatási irányai

Tanszék fő kutatási irányai:

1. Marketing, marketingkommunikáció

Kutatási altémák:

  • Új marketingkommunikációs eszközök hatékonysága
  • Transzformációs folyamatok a kiskereskedelemben
  • A marketing kulturális hatásai, különösen Ázsiában és a muszlim világban

A kutatás résztvevője: Prof. Dr. Józsa László

 

2. Digitalizáció hatásai

Kutatás altémái:

  • Digitalizáció hatásai a vezetői munkára és a vállalatok folyamatmenedzsmentjére
  • Digitális értékek kialakulása, elfogadottságuk a piacon
  • A digitalizáció lehetőségei a járműipari, valamint az élelmiszeripari ellátási láncokban.
  • Agilis módszerek fejlődése, terjeszkedése. Az agilis módszerek alkalmazása az IT területén kívül
  • Ellátási láncok digitális technológiákkal történő fejlesztése
  • Beszerzési és ellátási tevékenységek hatékonyságának növelése
  • Ipari és logisztikai folyamatok fejlesztése
  • A produktivitás mérési és növelési lehetőségei

A kutatás résztvevői: Dr. Kurucz Attila, Dr. Süle Edit, Prof. Dr. Szegedi Zoltán, Buics László, Kovács Eszter, Pete Dorottya

 

3. Egészség- és környezet-tudatosság vizsgálata a fogyasztói és a vállalati magatartásban

Kutatási altémák:

  • Az egészségtudatos fogyasztói magatartás vizsgálata:
    • Egészséges életmód trendjei, aspektusai
    • Étkezési magatartás és a hozzá kapcsolódó ismérvek vizsgálata
    • Hedonizmus, evési magatartás - generációk, nemek, életstílus
    • Az egészségtudatos életmódhoz tartozó termékek kiskereskedelmi forgalmazásának vizsgálata
    • Vállalati termékstratégia vizsgálata
    • KKV kommunikáció és online eszköztár

A kutatás résztvevői: Dr. Dernóczy-Polyák Adrienn, Dr. Ercsey Ida, Dr. Huszka Péter, Dr. Keller Veronika

 

4. Közös értékteremtés vizsgálata fogyasztói és szervezeti megközelítésben

Kutatás altémái:

  • A fogyasztói magatartás dimenziói a közös értékteremtésben, különböző szolgáltatási iparágakban
  • A fogyasztói magatartást befolyásoló tényezők vizsgálata a közös értékteremtés tükrében
  • Az értékteremtés fogyasztói mintázatainak vizsgálata

A kutatás résztvevői: Dr. Ercsey Ida, Dr. Platz Petra

 

5. Viselkedés-közgazdaságtan

Kutatás altémái:

  • A vásárlói viselkedés irracionális döntéseinek vizsgálata
  • A kényszeres vásárlás jelenségének vizsgálata
  • Vásárlói csoportok azonosítása, elemzése

A kutatás résztvevői: Dr. Baracskai Zoltán, Dr. Eisingerné Dr. Balassa Boglárka

 

6. A vállalati innováció vizsgálata

Kutatás altémái:

  • Felhasználók által megvalósított innovációk vizsgálata
  • Startup és technológiai vállalkozás ösztönzési programok vizsgálata
  • Innovációs módszerek összehasonlító elemzése a hazai és a nemzetközi gyakorlatban

A kutatás résztvevői: Dr. habil. Dőry Tibor, Dr. Eisingerné Dr. Balassa Boglárka, Dr. Rámháp Szabolcs

 

7. Városmarketing kutatások

Kutatás altémái:

  • Városmarketing-stratégia elemzése
  • Városmarketing kommunikáció elemzése, javaslatok
  • Megarendezvények, önkéntesek

A kutatás résztvevői: Dr. Eisingerné Dr. Balassa Boglárka, 3-4 fő hallgató

 

8. Kriptogazdaság és városfejlesztés

Kutatási altémák:

  • Közelség szerepe a városfejlődésben
  • Helyi gazdasági közelségi index
  • Irányítás szerepe a városfejlődésben
  • Kriptogazdasági megoldások a városirányításban és városfejlesztésben
  • Helyi pénz mint kriptopénz

A kutatás résztvevője: Gajzágó Gergő

 

9. A felsőoktatási intézmények versenyképességének vizsgálata

Kutatási altémák:

  • A felsőoktatás és a gazdaság kapcsolata
  • A Nyugat-Dunántúl régió felsőoktatása
  • A felsőoktatás 21. századi átalakulása
  • Diplomás pályakövetési rendszer
  • Egyetemi minőségbiztosítás
  • Egyetem-irányítási stratégiák

A kutatás résztvevője: Dr. Tamándl László

 

10. Non-business marketing és tudatos fogyasztás

Kutatási altémák:

  • Profitorientált vállalatok non-business tevékenységei
  • Fogyasztói attitűd a környezetbarát termékekkel szemben, környezettudatos fogyasztói magatartás

A kutatás résztvevője: Dr. Gyurián Nagy Nikolett

 

11. Tudásmenedzsment és Humán erőforrás menedzsment új kihívásai

A kutatócsoport elsősorban az üzleti pszichológia, és a menedzsment határterületét vizsgálja, ezen belül a legfontosabb hangsúly a menedzsment módszerek szervezeti magatartási megközelítésén van.

Kutatási altémák:

  • Tehetségmenedzsment és karrierpályák vizsgálata
  • Érzelmi intelligencia
  • Tehetség- és tudásmenedzsment eszközei

A kutatás résztvevői: Rácz Irma, Dr. Magyar-Stifter Viktória

 

12. Digitális pénzügyi megoldások társadalmi hatásainak vizsgálata

A kutatás résztvevője: Dr. Vinkóczi Tamás

 

13. Bormarketing, online marketing

A kutatás résztvevője: Dr. Platz Petra

 

14. Kriptogazdaságtan

Kutatási altémák:

  • Kriptogazdaság és a helyi pénzek
  • Kriptogazdaság és a biztosítási piac
  • Kriptogazdaság, NFT-k és a kreatív és kulturális ipar
  • Kriptogazdaság és kormányzás, valamint választási rendszerek

A kutatás résztvevője: Dr. Gajzágó Gergő

 

15. Az agglomeráció és a munkaerőpiac kapcsolatának vizsgálata

Kutatási altémák:

  • A gazdasági egységek és szervezetek lokális koncentrációjából eredő együttműködés vizsgálata,
  • A munkaerőpiaci tendenciák elemzése,
  • A vállalatok humán erőforrás gazdálkodásának vizsgálata,
  • Az agglomerációs folyamatok elemzése.

A kutatás résztvevője: Horváth Patrícia 

 

16. Emberi erőforrás menedzsment és szervezeti magatartás

Kutatási altémák:

  • Munkaerőmegtartás és wellbeing
  • GreenHR – Fenntarthatóság a HR-ben
  • HR digitalizáció és robotika
  • Stratégiai HR iparági sajátosságai

A kutatás résztvevője:  Dr. Szabó-Szentgróti Gábor

 

17. Okos kiskereskedelem, személyzet nélküli okosbolt technológiaelfogadásának vizsgálata

A kutatás résztvevője: Dr. Szabó-Szentgróti Eszter

Tantárgyi információk

Válassza ki a beiratkozás félévét!
Válassza ki a nyelvet!
Válassza ki a szakot!
Válassza ki a szakirányt!
Válassza ki a tantervet!
 

Fogadóórák

Fotók a tanszék életéből